
En vinter på hell bærer
bud om nye, flotte turer!
Endelig ser vi snart slutten på denne kalde, mørke årstiden. Når februa og mars er
i ferd med å vinke farvel er det lys i tunnelen for oss sportsfiskere. Selv om
isen ligger tykk på de fleste vann og det fremdeles kommer en og annen
snøbyge, så juger ikke kalenderen. Heldigvis!
SKITT FISKE!
Undertegnede har allerede begynt å planlegge sommerens muligheter. Selv om helsa ikke spiller på lag, så er drømmen om en varm solfylt sommer drivkraften man klorer seg fast i. Og der snakker jeg nok for mange.
Vår lille redaksjon har, som vanlig, stått på for å produsere enda et nummer av bladet vårt. Selv tar jeg meg i å se tilbake etter 10 år som redaktør, og det har vært en sann glede å få jobbe sammen med så mange, flotte mennesker. Noen har gått bort gjennom årenes løp, men nye og positive krefter har fylt opp tomrommene etter dem. Og det er en del av fellesnevneren i GS: Folk er positive og dugnadsånden er stor.
Selv om vi har mottatt flotte bidrag fra folk der ute, vil jeg fortsette å oppfordre dere alle til å sende inn stoff til redaksjonen. Det er god takhøyde hos oss, og vi forkaster
sjelden åndsverk som sendes inn med gode intensjoner. Det gir også bladet en større bredde om medlemmer av og til vil dele sine opplevelser med andre.
I en verden hvor det stadig forventes at mennesker skal prosessere og sette seg inn i enorme mengder informasjon, og digitalisering og kunstig intelligens har tatt fullstendig overhånd, er det godt å vite at fiskestengene snart skal ut av skapet. Vi trenger alle en pause av og til. Et daglig nyhetsbilde med åpenbart gale statsledere og løgnaktige politikere som åpenbart er drevet av penger og makt, gir i alle fall meg lyst til å innta hyttelivet snart.
Å våkne til svarttrostens vakre konsert gjennom soveromsvinduet og en radio med tydelig av-knapp, det er virkelig fristende. For våren er i anmarsj og sommeren kommer i år også, folkens.
Vær stolt av ditt medlemskap og del din fiskekunnskap og din viten om vann og hytter til nye medlemmer. Og som sagt: Skriv gjerne noen linjer til oss i «Fiskesport».